تعداد صفحه : 74
مقدمه تسليم در برابر خداوند، احترام به حقوق انسانها و آمادگي براي خدمات اجتماعي، ارزشهاي والاي تربيتي هستند كه ميتوانند در فلسفه آموزش و پرورش قرار گيرند. دانشآموزان در مدارس كشور بايد توانائي پايبندي به اصول انسانيت، درك آزادي و صبوري، احترام به حقوق ديگران و درك مفاهيم صلح و امنيت را بدست آورند، با اين مفاهيم درگير گردند و آنها را درك نمايند. وضعيت تربيت بدني و عوامل تأثيرگذار بر حفظ و توسعه سلامت انسان از موضوعات روز علوم مرتبط با اصول و وضعيت صحيح جسماني هستند. تربيت بدني محسوس ترين و حقيقي ترين نوع آموزش و پرورش است كه براي رشد و تكامل جسمي و ذهني و اجتماعي و رواني، تقويت روحيه و شكلپذيري اخلاق در كودكان ضرورت دارد. حركت يا الگوهاي حركتي هفتگانه كه براي بقاي انسان اوليه ضروري و حياتي بودهاند اساس ساختمان حركت مهارتي را تشكيل ميدهد اين فعاليتهاي اساسي عبارتند از: دويدن، پريدن، بالا رفتن، حمل كردن، بلند كردن، آويزان شدن، پرتاب كردن. در طول روز كودكاني را ميتوان مشاهده كرد كه هركدام به نحوي به انجام فعاليتهايي از اين قبيل مشغول هستند فعاليتهاي مذكور بيانگر اين مسألهاند كه موجود زنده به فعاليت نياز دارد بنابراين شركت فعال افراد بخصوص بچهها در ساعات درس تربيت بدني و حضور در فعاليتهاي حركتي نه تنها موجب رشد همه جانبه فرد ميگردد بلكه در كاهش ميزان رفتارهاي تخريبي افراد كه از حركات بياصول نشأت ميگيرد نيز مؤثر است. ارتباط تنگاتنگ ورزش در پيشگيري از ناهنجاريهاي جسماني و تأثير آن در سلامت روح و روان ورزش و فعاليت جسماني، روشي براي ارتقاء سلامت و پيشگيري از بيماريهاي جسمي و رواني است. افرادي كه از آمادگي و توان جسمي خوبي برخوردار هستند، در فعاليتهاي اجتماعي و فردي موفقترند. زيرا اين افراد از شادابي، انرژي و سلامت بيشتري برخوردارند. توجه به نتايج مفيد ورزش در نيروهاي مسلح از اهميت خاصي برخوردار است؛ زيرا علاوه بر كاهش هزينههاي درماني نيروهاي مسلح، آمادگي جسمي و رزمي نتيجه
مبلغ قابل پرداخت 30,400 تومان